Oceń stronę

Przegląd Badań Edukacyjnych, nr 12 (1/2011)

Przyborowska Beata (red.) o autorach

ISSN: 1895-4308
Rok wydania: 2011
Nr wydania: pierwsze
Liczba stron: 150
Okładka: miękka
Format: 158 x 226 mm
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Seria: Przegląd Badań Edukacyjnych

zobacz więcej szczegółów

Książka drukowana

oprawa miękka

30 zł

Produkt dostępny

Wysyłamy w ciągu 48h

E-book

publikacja elektroniczna

od 4,92 zł
Pobierz z Ibuk.pl

OPIS SZCZEGÓŁOWY PUBLIKACJI

Tom 12 „Przeglądu Badań Edukacyjnych" powstał z intencją uczczenia jubileuszu, który w tym roku obchodzi Profesor Roman Schulz. Na tom składają się teksty, które wpisują się w obszary zainteresowań naukowych Jubilata. Autorami są osoby, które swoje zainteresowania badawcze ulokowali w obszarze pedagogiki ogólnej, teorii wychowania, metodologii badań, kongnitywistyki, antropologii pedagogicznej oraz innowatyki pedagogicznej. Wśród nich są pracownicy nauki z różnych środowisk pedagogicznych, Jego długoletni współpracownicy i uczniowie (wypromowani doktorzy).

SPIS TREŚCI

Wprowadzenie
Studia dedykowane Profesorowi Romanowi Schulzowi /5
(opracowała Małgorzata Kozłowska)
Publikacje Profesora Romana Schulza /11

Roman Leppert, Uczony i pedagog: od Manna do Baumana /25
Zbigniew Kwieciński, Edukacja jako trwały podmiot i przedmiot blokady rozwoju /41
Bogusław Śliwerski, O znaczeniu reorientującej funkcji wartościowania odmiennych teorii i praktyk pedagogicznych /51
Krzysztof Rubacha, Wartościowanie w przebiegu procesu badawczego /67
Stanisław Palka, Inspiracje w metodologii badań płynące z pedagogiki naukowej przez Romana Schulza /77
Kazimierz Czerwiński, Między pedagogiką ogólną a metodologią badań /85
Bronisław Siemieniecki, Systemowa koncepcja antropologii pedagogicznej Romana Schulza /107
Aleksander Nalaskowski, Ideologia oceny szkoły a sumienie nauczyciela /113
Beata Przyborowska, Innowacyjność w edukacji w kontekście rozwoju społeczeństwa, kultury i jednostki /125
Informacje o polskich badaniach pedagogicznych /137
Informacje o odbytych i planowanych w roku 2011 w Polsce konferencjach naukowych /143
Zasady przygotowania artykułów do druku /147
Informacje o autorach i afiliacjach tekstów /149

RECENZJE PUBLIKACJI

Na razie nie ma recenzji dla tej książki. Możesz napisać własną!!!

AUTORZY

Przyborowska Beata

prof. UMK, jest pedagogiem - od 1992 roku pracownikiem naukowym  w Katedrze Pedagogiki Szkolnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Pełniła na tym wydziale funkcję Prodziekana ds. Studiów Podyplomowych i Kształcenia Nauczycieli. Obecnie jest Prorektorem ds. Kształcenia UMK.  W kręgu jej zainteresowań znajdują się: pedagogika ogólna, pedagogika szkoły, innowatyka pedagogiczna, kierunki rozwoju edukacji, a także edukacja integralna. Jest autorką książek dotyczących tej tematyki. Do  najważniejszych jej publikacji należą: Szkoły  niepubliczne w Polsce, oczekiwania i rzeczywistość, Toruń 1997; Struktury innowacyjne w edukacji. Teoria – praktyka – rozwój, Toruń 2003; Kultura organizacyjna oświaty w zmiennym otoczeniu, Olsztyn 2007 oraz prace zbiorowe: O wychowaniu człowieka, Toruń 1996,  Natura – edukacja – kultura, Toruń 2006; Wokół udanych inicjatyw edukacyjnych, Toruń 2012, których jest redaktorem naukowym.

ZOBACZ KATEGORIE PRODUKTU

POWIĄZANE PRODUKTY

zamknij okno
Produkt został dodany do koszyka
zamknij okno

Napisz własną recenzję

Recenzja została dodana, oczekuje na akceptację Administratora.

Biuletyn Wydawnictwa

Jeśli są Państwo zainteresowani otrzymywaniem aktualnych informacji z Wydawnictwa Naukowego UMK, prosimy zapisać się do subskrypcji biuletynu.

Społeczność Facebook.com

Zamówienia: 87-100 Toruń, ul. Reja 25 tel./fax: (0 56) 611-42-38, e-mail: books@umk.pl